Vraag en antwoord

We snappen dat het bestellen of aanvragen van (herhaal)medicatie soms vragen met zich mee brengt. Daarom hebben wij de veel gestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Heeft u geen antwoord kunnen vinden op uw vraag? Dan kunt u via de contactpagina op verschillende manieren contact met ons opnemen.
Wat is Apotheekthuis?

Apotheekthuis is een gecertificeerde online apotheek die recept plichtige medicatie en zelfzorgmedicatie levert in heel Nederland.

Heeft Apotheekthuis inzicht in mijn gegevens?

Als u hiervoor toestemming heeft gegeven, heeft Thuisapotheek inzicht in uw medische dossier via het LSP (Landelijk Schakelpunt). Uw huisarts en apotheek houden namelijk ieder een eigen dossier over u bij. Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en voor welke medicijnen u allergisch bent.

Voor een heldere uitleg over het LSP kunt u het filmpje bekijken van VZVZ.

Heeft Apotheekthuis geheimhoudingsplicht?

Net als artsen hebben ook apothekers en apothekersassistenten een beroepsgeheim. Andere medewerkers en stagiaires ondertekenen een geheimhoudingsverklaring. De apotheek heeft met de andere zorgverleners in de omgeving een protocol opgesteld voor het correct overdragen van medicatiegegevens.

De gegevens in ons computersysteem zijn alleen beschikbaar voor medewerkers van de apotheek. Via het inschrijfformulier geeft u ons toestemming om uw gegevens met andere zorgverleners te delen. U kunt uw toestemming op elk moment weer intrekken.

Gaat Apotheekthuis zorgvuldig om met mijn gegevens?

Wij vinden het van groot belang dat er zorgvuldig wordt omgegaan met uw persoonsgegevens. Persoonsgegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Daarbij houden wij ons aan de eisen uit de privacywetgeving. In onze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel.

Kan Apotheekthuis een medicatieoverzicht of medicijnpaspoort opstellen?

Ja. Als u op vakantie gaat of wordt opgenomen in het ziekenhuis kunnen wij voor u een medicatieoverzicht of medicijnpaspoort mailen of opsturen. Dit omvat een
overzicht van de geneesmiddelen die u gebruikt of recent heeft gebruikt. U kunt dit zelf ook nog inzcihtelijker krijgen door de Thuisapotheek app te downloaden.

Moet ik zelf mijn medicatie betalen?

Uw rekening wordt direct naar uw zorgverzekeraar gestuurd. U heeft dus geen gedoe met online betalen en achteraf de rekening bij uw zorgverzekeraar indienen. Apotheekthuis heeft met alle zorgverzekeraars een contract.

Hoe betaal ik mijn zelfzorgmedicatie?

In de App bestelde zelfzorgmedicatie rekent u binnen een beveiligde omgeving af met IDeal of credit card.

Kan ik medicatie retour sturen?

U kunt uw medicatie niet retour sturen.

Kan ik zelfzorgmedicatie terug sturen

Ja, u kunt uw zelfzorgmedicatie binnen 14 retour sturen. Bekijk hiervoor wel eerst de voorwaarden in ons retourbeleid.

Komt Apotheekthuis ook bij mij langs?

Ja! Apotheekthuis levert al uw medicijnen gratis door heel Nederland. Of het nu bij u thuis of op uw werk is. U kiest zelf uw bezorgmoment, en volgt uw levering
makkelijk via de app.

Klachten en opmerkingen

Wanneer u een klacht heeft zullen wij deze afhandelen volgens de vastgestelde klachtenregeling. De apotheek is tevens aangesloten bij onze beroepsorganisatie KNMP klachtenregeling. Mocht u er niet met ons uitkomen, dan kunt u uw klacht bij deze onafhankelijke organisatie indienen.